יום שני, 11 במרץ 2013

רזאל בבית המדרש, גרסת הרמב"ם


בשבוע שעבר, בטקס סיום שנת לימוד של פרק רמב"ם יומי בחינוך הממלכתי דתי (חמ"ד),  שר הזמר אהרן רזאל את שירו "קבעתי את מושבי בבית המדרש" בגרסה מיוחדת לאירוע, שכתבתי בהזמנת חמ"ד. הנה המילים המלאות: 


אמרו לי: תחרוש מכף רגל עד ראש לבגרות כל עוד אתה ער,
אמרו: יש מכות, אל תפסיד הפסקות, יש קטעים שאתה לא מתאר,
אמרו לי תקרא, קצת גמרא, קצת שירה – אמרתי: אני מצטער,
אני על הרמפה, אני עם הרמב"ם, קדימה, אני מסתער!

אמרו לי: תגיד לי, אתה חי בסרט? יש שָמה אלף פרקים!
אמרתי: תבינו, אני בסיירת, אוויר התורה מַחכּים.
כל יום עוד נושא, כל יום עוד פרק, מקיף את התורה כולה 
בי"ד חזקה ובזרוע מתוקה. נכון שהדרך לא קלה –

אבל אני קבעתי
את מקומי
ברמב"ם היומי.

הרמב"ם מביא לי את כל התורה, כל חדריה, כל מדוריה,
מִסֵּפֶר שלם על אהבת השם עד דיני חורש וזורע,
שבת ותפילה ולקראת גאולה ומה שיבוא אחריה,
מקדש, מלכים, חגים, סנהדרין, איך ים התורה משתרע.

אבל אני קבעתי
את מקומי
ברמב"ם היומי.

תאמינו לי, יש לי חיים,
ואני לא צריך לחפש את החברים,
אבל אני קבעתי לי חזקה
בי"ד החזקה.

אמרו לי: געוואלד, ללמוד זה נחמד, אבל כל יום? זה נורא!
אמרו: אם תלמד לא תחזיק מעמד ותיפול מהקורָה.
אמרתי נראֶה, אך אני יוצא לַדרך ללא מורא;
יהיו ירידות, יהיו עליות, אבל כך היא דרכה של תורה.

אבל אני קבעתי
את מקומי
ברמב"ם היומי.

תאמינו לי, יש לי חיים,
ואני לא צריך לחפש את החברים,
אבל אני קבעתי לי חזקה
בי"ד החזקה.

כל יום אני נרגש
כל פעם מחדש
כשאני ניגש אל מקומי
ברמב"ם היומי.

אבל אני קבעתי
את מקומי
ברמב"ם היומי. 


(מילים: צור ארליך, על פי 'קבעתי את מושבי בבית המדרש' מאת אהרן רזאל. לחן: אהרן רזאל.) 

אין תגובות: